Legyen szó egyedi megbízásról szezonális vagy akár heti rendszerességgel történő munkákról, a megoldás a dekoratőr!
A szolgáltatásokat négy fő csoportba sorolhatjuk, melyek a kirakatrendezés, a dekorációs munkák, a standdekoráció és a díszítő festés.
A dekorációs munkákhoz szorosan kapcsolódó téma a díszítő festés. Esetemben ez kézi, művészi jellegű festést jelent, lényegében bármilyen felületre. A díszítő festés jellemzően nem az önkifejezést szolgálja, hanem valamilyen hangulat megteremtésére hivatott, ami egy hozzá kapcsolódó téma hatását erősíti. Díszítőfestésnek tartom egy szoba vagy üzlet falának egyedi festését, egy bútor antik hatású festését, de akár egy klasszikus cégér kézzel történő megfestését is.
A harmadik fontos terület a kiállítás kivitelezés. Magában foglalja a
kiállítási stand megtervezését és kialakítását, a standépítés megszervezését,
a standdekoráció elkészítését, installációk és grafikák
kihelyezését, standaktivitás megszervezését. A hagyományos és egyedi standok
kivitelezése mellett vállaljuk rendezvények, esküvők,
születésnapok, bulik, szórakozóhelyek dekorálását.
A kiállítási stand készülhet standard SYMA elemekből, de lehetőség van teljesen egyedi
stand kivitelezésére is. Dekoráció szempontjából ez gyakorlatilag mindegy, mert mindkét
típus díszítésére van lehetőség.
A dekorációs munkavégzés szinte minden olyan területre kiterjed, ahol kreatív képzőművészeti
tevékenységgel esztétikai élményt vagy árueladás ösztönző hatást lehet elérni.
Ide tartozó területek: arculattervezés, cégtábla készítés, számítógépes betűvágás,
nyomtatás, nyomdai kivitelezés, megállítótábla készítés, plasztikus betű kivágás,
dekorációs festés, grafika készítés, faltetoválás készítés, egyedi falfestés.
A dekoráció alapvetően tehát díszítő tevékenység, de a hatása felbecsülhetetlen
a marketing és a PR szempontjából.
A dekoratőr szakma egyik fontos alappillére a kirakatrendezés, legyen szó
klasszikus értelemben vett, igényes belvárosi üzletek egyedi kirakatainak ízléses berendezéséről,
boltbelső kialakításáról, vagy márka kirakat előre megadott
marketing irányvonalak szerinti berendezéséről (visual merchandising), grafikai és
tipográfiai tervezésről és kivitelezésről, árukihelyezésről, POS anyagok
elhelyezéséről.
Sajnálatos módon napjainkban a válság hatására a kirakatrendező szakma háttérbe szorult, mivel
a kereskedők igyekeznek spórolni, és úgy gondolják, innen lehet elvenni, de tévednek,
mert az igényesen elkészített kirakat a mai napig mágnesként vonzza a vevőket.