A dekoratőr szakma egyik fontos alappillére a kirakatrendezés, legyen szó klasszikus értelemben vett,
igényes belvárosi üzletek egyedi kirakatainak ízléses berendezéséről, boltbelső kialakításáról, vagy
márka kirakat előre megadott marketing irányvonalak szerinti berendezéséről (visual merchandising),
grafikai és tipográfiai tervezésről és kivitelezésről, árukihelyezésről, POS anyagok elhelyezéséről.
Sajnálatos módon napjainkban a válság hatására a kirakatrendező szakma háttérbe szorult, mivel a
kereskedők igyekeznek spórolni, és úgy gondolják, innen lehet elvenni, de tévednek, mert az igényesen
elkészített kirakat a mai napig mágnesként vonzza a vevőket.
A hatalmas plázákban, vagy a forgalmas utcákon csakis egy szembetűnő, ízléses kirakat csalogathatja
be a vásárlót az üzletbe.